Žene počele raditi nadogradnju brkova: O novom trendu bruje mreže


Card image cap

Izvor: screenshot Hayat.ba



Autor: Nora Hodak, Klara Molnar, Željko Draženović

Datum objave : 08.09.2025.

Kategorija: TOČNO

Na društvenim mrežama ovog ljeta viralno se proširio video iz jednog salona ljepote u kojem, umjesto uobičajene nadogradnje trepavica, klijentici ugrađuju brkove. Istraživanjem pozadine te vijesti utvrđeno je kako taj trend doista postoji, ali više kao viralni fenomen, nego kao nešto što se raširilo i postalo sveobuhvatno u salonima ljepote.

Na društvenim mrežama ovog ljeta viralno se proširio video iz jednog salona ljepote u kojem, umjesto uobičajene nadogradnje trepavica, klijentici ugrađuju brkove. Video, objavljen na Instagram profilu stručnjakinje za trajni make-up iz Bijeljine, izazvao je lavinu reakcija. Od smijeha i nevjerice do ozbiljnih rasprava o granicama u beauty industriji i pitanjima gdje prestaje šala, a počinje novi trend.

Trend se pojavio sredinom 2025. u regionalnim medijima (Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora), a uglavnom se širio međusobnim preuzimanjem sadržaja. Nekoliko domaćih portala iz regije prenijelo je vijest o neobičnom “beauty trendu” u kojem žena na foto-video snimku dobiva nadogradnju brkova umjesto uobičajenih ekstenzija trepavica. Primjerice, portal Hayat.ba opisuje viralni snimak iz salona ljepote u kojem klijentici „ugrađuju“ brkove uz opis: „Netko uklanja brkove, dok drugi nadograđuju“. Isti sadržaj prenose i portali Žena.rs/Blic i Mondo, napominjući da je video izazvao „lavinu reakcija“ od smijeha do šoka, te dijele komentare s društvenih mreža (npr. „Hvala Bogu da smo i mi brkate opet u modi!“) Svi izvori navode isti originalni Instagram post, EKATERINA ZEMSKOVA – Permanent Makeup Expert (@ruskistudioljepote), kao izvor snimke.

Međutim, nijedan ozbiljan medij nije neovisno provjerio nude li saloni doista tu uslugu. Opis s portala Vojvodina Uživo svodi cijelu priču na viralni fenomen. Tvrdi se da je trend „navodno krenuo iz beauty laboratorija ekscentričnih umjetnika na TikToku i Instagramu“ te se postupak opisuje kao „klasične ekstenzije trepavica, samo iznad usne“.  Dakle, očito šala ili performans. Svi spomenuti članci i komentari često zaključuju da nije jasno je li video parodija ili stvarna usluga, uz napomenu da internet voli bizarne trendove. Nisu pronađene nikakve informacije da su drugi mediji ili kozmetički saloni potvrdili ovu metodu kao stvarni trend ili uslugu. Sve ukazuje na to da se radi o viralnom Instagram/TikTok triku, a ne o široko rasprostranjenom kozmetičkom postupku.

Profil EKATERINA ZEMSKOVA (@ruskistudioljepote) pripada stučnjakinji za trajni make-up i nadogradnju trepavica iz Bijeljine (BiH). Ima oko 9.500 pratitelja te uglavnom objavljuje fotografije stvarnih radova (trepavice, obrve itd.). Spomenuti video je, prema opisima, objavljen s ironičnim tonom. Drugi slični mustache prank videi na Instagramu već su u opisima isticani kao primjer loše šale. To upućuje na zaključak da ni ovdje nije riječ o legitimnoj usluzi salona. Dakle, iako video stvarno postoji i bio je podijeljen, nema naznaka da ljudi masovno traže “nadogradnju brkova” u salonima. To je prvenstveno internet senzacija. Jedini relevantni globalni kontekst koji je pronađen trend je „female mustache“, gdje u članku portala Mundo Deportivo (travanj 2025) piše da sve veći broj žena na društvenim mrežama odlučuje ne skidati svoje brkove kao oblik pobune protiv nametnutih estetskih normi. To je ipak, drugačiji fenomen (prirodne dlačice nasuprot umjetno zalijepljenim).

Istraživanje pokazuje da ne postoji potvrda o stvarnoj usluzi ugradnje ekstenzija brkova. Trend je zabilježen uglavnom na društvenim mrežama, bez objašnjenja ili potvrde u stvarnom svijetu. Stoga tvrdnju o „novom trendu ljepote“ treba shvatiti s oprezom. Uglavnom, radi se o viralnom fenomenu koji privlači pažnju, a ne o dokazanom globalnom trendu ljepote. Nisu pronađene nikakve relevantne činjenice izvan ovog videa, ni u regionalnim, ni u međunarodnim izvorima koje bismo naveli kao potvrdu da žene masovno ugrađuju ekstenzije brkova.

x




Adresa:

Ulica bana Josipa Jelačića 83, 31220 Višnjevac

E-mail:

info@verifeye.hr

Telefon:

+385 31 272 943

Verifeye
Centar za nestalu i zlostavljanu djecu
Agencija za elektroničke medije
Financirala Europska unija
Republika Hrvatska Ministartvo kulture
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Centar za kulturu medija